teh 100 quiz show

Uj, nu har jag varit dålig på att uppdatera återigen. Skärpning! Kvällen har varit helmysig, har kollat på Kanjani8's nya konsert-DVD med syster Line, så sjukt bra! Man blir så otroligt glad av dessa grabbar, Kanjani8 är pure entertainment! ♥ :D Nu vill jag se den igen snart, hoho! Bör göra en lite längre review, men då ska det tusingen finnas bilder med, men det har jag inte just nu, but I'll be back with the goodies! ;D ♥

Jag och min underbara kompis Diana bestämde oss för att göra en 100 frågor quiz, samtidigt! Ska bli riktigt kul! Är ofta ganska opersonlig på min blogg, men nu kanske det blir lite djupare frågor. Here goes! (förresten, du ska ha cred om du orkar ta dig igenom alla, haha...!)

1. Tre namn jag lyssnar till? Linda, Yoo-Li och.. Findus förr i tiden :D
2. Någonting jag tycker om med mig själv? Mitt samvete (galet stort, fråga bara de jag känner..!), min förmåga att lyssna och min passion för musik
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv? Lite tvångsmässig beteende, min oro, samt lite för kroppsmedveten ibland
4. Detta är jag rädd för? Att förlora någon jag älskar
5. Tre saker jag vill ha varje dag? Prata med nån i min familj, musik och choklad (inte bra med chokladen där haha...!)
6. Tre saker jag absolut inte kan göra? Räkna matematik, gå och lägga mig i vettig tid och tyvärr är jag ganska dålig på att stå upp för mig själv
7. Detta tycker jag om att göra? Umgås med familjen, lyssna på musik och festa
8. Detta vill jag göra just nu? Se Kanjani8 spela live i Tokyo Dome! ♥
9. Bästa känslan? När jag inser hur lyckligt lottad jag verkligen är för att jag har mat och tak över huvudet och världens underbaraste familj, och när man skrattar så mycket att man får tårar i ögonen
10. Värsta känslan? Sorg, ångest och paranoia
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har? Definitivt romantisk och spontan!
12. Är jag kär just nu? Nej
13. Jag vill gifta mig? Såklart, men inte ännu :) Har mycket jag vill göra innan dess!
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör? Resa jorden runt och verkligen försäkra mig själv att jag har passat på att se alla fantastiska byggnader och landskap som finns här på vår jord! Jag vill självklart också gifta mig och skaffa barn såklart :)
15. Min käraste ägodel? Datorn och mobilen
16. Något jag vill ha i present: LG Ice Cream i ljusblått
17. Detta har jag på mig just nu? Gråa mysbyxor, randig tröja från Gina Tricot och Hello Kitty strumpor
18. Favoritkläder? Jeansleggings, vita converse (fakes, hehe), skinnjackan och stora halsduken
19. Favoritdjur? Hund och katt
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest? Pop, rock och RnB
21. Favoritlåt just nu? Ojoj, bra fråga! *funderar* Måste nog vara nån med Ola iallafall! ♥
22. Roligaste ämne i skolan? Musik
23.Tråkigaste ämne i skolan? Matte!
23. Stjärntecken? Tvilling
24. En bok jag gillar? Sagan om Ringen trilogin och Harry Potter böckerna
25. En film jag älskar? LOTR - The Return of the King
26. Favorit tv-program? Criminal Minds, Gossip Girl, Grey's Anatomy, Sex and the City och One Tree Hill
27. Favoritdoft? Samtliga av Escadas sommar parfymer
28. Detta äter jag gärna? Choklad, pasta och mammas mat ♥
29. Dricker helst? Apelsinjuice eller mjölk
30. Favoritgodis? Choklad
31. Hit vill jag gärna åka på semester? Japan, Sydkorea och Sydamerika
32. Färg på mina ögon? Blågrå
33. Min längd? 170 cm
34. Jag tror på: Gud, änglar och himmelen
35. Jag spelar? Spel på Neopets!
36. Person jag beundrar? Många! Främst Ruki från Gazette och Kazuya Kamenashi, de är ambitiösa och jobbar hårt
37. Så här bor jag? I en myspysig etta i min lilla stad
38. Antal döda krukväxter i hemmet? Inga! :D Min bambuu växer och frodar, är lite stolt över den till och med haha! :D
39. Det här tänder mig? Någon som får mig att skratta
40. Det här gör mig avtänd? Ett stort ego
41. Favoritfärg? Rosa all the way
42. Favoritcitat? If you can dream about it, you can do it!
43. En hemlighet jag vet? Jamen, det är ju en hemlis seddu ;)
44. Bästa present jag fått? Är nog min kära Ipod! :)
45. Senast köpta skiva? Ojoj, det var inte lätt fråga! Säkerligen något asiatiskt!
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är? Händerna typ
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Hmm.. för tunnt hår!
48. Udda förmåga/egenskap: Jag kan slå fingrarna i bordet på båda håll (okej, jag tror inte någon förstod hur jag menade nu, men jag kan inte förklara haha!)
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En delfin - freedom!
50. Vad lyssnar du på just nu? Kanjani8 - Osaka Romanesque
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Kollat på en underbar DVD!
52. Var är dina föräldrar födda? I lilla Småland :)
53. Vad är det senaste du installerade på datorn: Frontpage Express!
54. Vilken är din favoritrestaurang? Lilla Krogen och Bella Italia
55.När badade du i en pool senast? I Calella i Spanien, åh längtar tillbaka! ♥
56. Har du varit med i någon skolpjäs? Ja, som liten!
57. Hur många barn vill du ha? Två eller tre
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Brukar oftast hitta charmen i de flesta stilar, men om jag ska välja så blir det nog jazz eller vansinnigt hård hårdrock där man inte kan urskilja nån melodi!
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Politik + jag = inte sant
60. Vad har du för TV-kanaler? De vanliga, orkar inte rabbla upp nu, haha!
61. Har du åkt moped någon gång? Jag tror inte det! Ska skaffa mopedbil, haha!
62. Har du busringt någon gång? Otroligt nog inte!
63. Har du fått felparkeringsböter? Har inte körkort
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? No way, är sjukt höjdrädd :(
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Grekland
66. Har du en egen trädgård? Hemma hos föräldrarna :)
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
Min lilla ponny
68. Kan du alla orden i nationalsången? Nej
69. Badkar eller duschkabin? Det beror på!
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Åh, bra fråga! Tror det är The Happening
71. Favoritpizza? Capricciosa
72. Chips eller popcorn? Chips
73. Vilken färg på läppstift använder du? Ljusrosa glans
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Haha, hmm, nej!
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nej, men Lucia-kandidat
76. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Jag och Line beställde mumsigt från Bella :)
78. Favoritchoklad? Ren mjölkchoklad
79. När röstade du senast? Inte den blekaste.. är dålig på sånt där!
80. När åt du en hemodlad tomat sist? Oj, inge aning. Har jag ens gjort det?
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nej inte pokal, men rosett i hästhoppning ♥
82. Är du bra på matlagning? Jag är dålig på det, tyvärr.. dåligt tålamod :(
83. Klarar du att tanka själv? Har inget körkort
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv? Nej
85. Pepsi eller Coca Cola? Pepsi
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Inte uniform direkt! Men jobbkläder :)
87. Vad var det senaste du handlade? Choklad :P
88. Har du kräkts offentligt? Ojoj, hoppas inte det! :O
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Kan jag ta pengarna nu och kärleken lite senare? Haha, nej allvarligt talat :) Kärleken of course ♥
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Inte på kärlek, men intresse vid första ögonkastet
91. Har du ringt något betalnummer? Tror inte det!
92. Kan man vara vän med sitt ex? Jadå
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Tror det var när farmor var sjuk :'(
94. Hade du mycket hår som liten bebis? Normalt mycket tror jag
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? På min ena har jag inget kul inspelat, men den andra har jag typ ett tyst meddelande som håller på i en sekund typ, så mina meddelanden består mest av "klick" när personen lägger på.. haha! Bör ändra på det meddelandet, ja :P
96. Vad har du i din väska? Telefon, plånbok, nycklar
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Lyssna på musik som jag älskar!
98. Vad är du tacksam för idag? Min familj, mina vänner och vissa underbara minnen och känslor som kom tillbaka lite grann idag ♥
99. Var hittade du den här listan? http://americaandme.blogg.se (besök, superfin blogg!)
100. Har du varit ärlig när du besvarat frågorna? Jajamensan!

Hope you enjoyed. :D ♥


Kommentarer
Postat av: Line

Roligt quiz! :D



Men matte är ju roligt! :P

Mopedbil låter skoj! ;D



Nån gång ska vi se Eito i Tokyo Dome!!! I BELIEVE, säjer Maru ;)

2009-10-08 @ 00:00:16
URL: http://ninichu.blogg.se/
Postat av: Jaedze

Ohh vad rolig blogg, jag läste faktiskt alla hhiihi! Får jag med sno den??

2009-10-08 @ 10:15:09
URL: http://jaedze.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag läste också alla :)



kul att du uppdaterat!

vi ses i morgon? kram

2009-10-09 @ 09:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0