Dagens outfit!

Vintern på gång

Brr, idag är det kallt! Men solen skiner och himlen är blå, så det är helt okej ändå :) (det rimmade till och med, awesome, höhö!) Tycker luften kändes riktigt klar och härlig, kylan gjorde så att jag till och med fick julkänslor! Det positiva med hösten är väl alla de snygga kläder så man får dra fram ur garderoben igen (tyvärr har man inte mycket pengar över just nu för att inhandla nytt!) varma, gosiga tröjor, stora halsduken och de snygga svarta klackstövlarna. Yey! ♥

Jag hade det helt fantastiskt kul i Göteborg! Jag och Tesa gick på stan och på modevisning i Nordstan när jag hade kommit fram, sedan på kvällen dansade vi tills kl halv fyra på natten, så som det ska va hehe! ;D På söndagen var vi en liten sväng på stan, sedan åkte vi hem och vilade och kollade på Lyxfällan och Sveriges fulaste hem. Riktigt skojig helg! Tack så mycket Tesa! ♥ :D Vi fick också gratisprover från The Body Shop och jag testar lite av deras Tea Tree serie nu, och det gör underverk för hyn! :) Måste införskaffa mera snart! Tänkte posta ett foto från Modevisningen som jag tog också, men så har jag inte mobilsladden här :( Osis! Vad synd! Får visa senare! :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan ska jag och Line ut på stan för lite ärenden. Ses! ♥

GBG med my girls!

Me and my girls ska göra stan snart!! :D *skål!*

nostalgia

sovmorgon

Idag blev det sen frukost! Var på Harrys igår med Line och mötte upp en kompis och hennes arbetskamrater där. Vi tänkte köra på en relativt nykter kväll, när plötsligt vi blev bjudna på en himla massa dricka av några manliga pub-besökare haha! Det blev en Smirnoff Ice, lakritsshot och champagne utöver det jag själv köpte :O Rika grabbar det där, haha! Alltid kul :D Vi var några av de sista kvar på puben innan vi begav oss hemåt runt kl 0.30, men sedan satt vi uppe hemma hos Line tills kl 3, så jag sov tills kl 11 idag haha! (jag hade tvättid kl 7, vansinnigt, men kom på när jag hade gått upp att mitt tvättmedel var slut, haha!) Sedan begav jag mig till arbetsförmedlingen för ett ärende, sedan kollade jag på ett inspelad avsnitt av Criminal Minds, and here I am! Mer än så har jag inte fått uträttat idag, hehe. Jo! Skickade iväg en faktura med.

Resten av dagen blir lugn. Ska dra till syrran ikväll, och imorgon ska jag dra till Göteborg och hälsa på min kompis Tesa! :D Ska bli sjukt kul, vi ska ut och göra stan igen! Längtar! ♥

semesterveckan! ♥

Har precis sett klart på The Mentalist och La Liga matchen mellan Barcelona och Racing som jag missade igår eftersom jag inte var hemma. Eftersom jag är ett stort Zlatan-fan sen tidigare och besökt Barcelona nu så har jag minsann fått mig ett nytt favoritlag, hehe! 4-1 till Barca slutade det. Yey! ♥

Men nu dags för en liten reserapport för min härliga Spanien resa! :) Tog galet mycket bilder så det blir bara några stycken postade på bloggen, men ni får en liten inblick iallafall ;)

Bussresan dit tog ca 36 timmar, vansinnigt länge men det gick faktiskt ganska så fort! Vi var framme på söndag eftermiddag och kunde då checka in på våra hotell (lägenhet i vårt fall) som hette Mar Blau Apartments! Det var ett mysigt rum, dock hade vi lite inneboende i form av myror :O Dock befann vi oss inte så mycket på rummet, så jag led inte så mycket av det! :)

Stället vi bodde på heter Calella, känd turistort ca 50 km ifrån Barcelona. Stranden var otroligt fin, dock vågade vi inte riktigt bada för det blåste en väldig massa i Medelhavet den här veckan! Lite bilder:

Här är poolen på hotellet, utsikten från balkongen, en smarrig sangria och en bild på en stoor våg vid stranden!

Vi reste med Ölvemarks Holiday, och dom erbjuder ett flertal utflykter som man får välja mellan. Vi valde en välkomstdrink och liten rundur i Calella, kvällstur i Barcelona samt en utflykt till Tossa de Mar. Resan till Barcelona var för mig resans absoluta höjdpunkt, det är utan tvekan en av de vackraste städer jag har sett!

Vi fick se en skymt av La Sagrada Familia och en föreställning med det underbara vattenspelet. Åh så fint det var! ♥ Sedan åkte vi också upp till en utsiktsplats där man kunde se hela staden in nightvision. Breathtaking!

Sedan på vår sista dag där reste vi till Tossa de Mar. Det skulle egentligen ha varit en båtresa längs Costa Bravas kust, men det blåste för mycket så båten blev inställd :( Så vi åkte bussen hela vägen istället! Det var otroligt fint där, liten mysig stad, mysig strand. Idylliskt! Caféerna låg uppradade bredvid varandra, och det var så otroligt mysigt! ♥

Och såklart blev det ju lite shopping med! ;) Dock inte mycket pga min lite tighta ekonomi just nu! Men det blev lite smått och gott:

6 st olika armband och ett par öronhängen!

Ny sminknecessär, en väska och så köpte jag Naomi Campbells With Kisses Lotion på båten hem! Luktar gudomligt gott!

Och min minnes-souvenir fick bli en supersnygg FC Barcelona bortamatch-tröja med Ibra såklart, hehe! Och ett matchande svettband! Ett stort plus i kanten är att tröjans originalpris var 45 euro, men jag lyckades pruta ner till 30 euro. Weho! :D

En helt underbar resa med underbart sällskap, god mat, härlig shopping, mycket sevärdheter och goda drinkar! :D ♥ Vill gärna åka snart igen, så fort jag har råd!

tillbaka till verkligheten

Nu är jag tillbaka i kalla och regniga Sverige igen efter en underbar vecka i Calella i Spanien! Det var så otroligt härligt, jag tog jättemånga kort (runt 270 st) så ska självklart posta upp några av dom här och berätta lite om vad vi hittade på där. Nu är dock klockan på tok för mycket, så det får bli imorgon. Nu är det dags att sova! Fy på mig, har ju bestämt mig för att sova tidigt varje dag nu. Helst runt kl 00, men de senaste dagarna har jag varit dålig på det, hehe. Men nu är det sovdags!

Förresten! Ändrade också layouten lite grann, nu är jag nöjd så denna får det bli ett tag nu!

summer of '09 & gd

Sommar 2009. Nu är hösten här.
Spanien, here I come!

Mitt ljudkort fungerar. Phew.
Och ny layout! För att G-Dragon is teh awesome.

computer says noo

Puh, full sjå! Det har varit mycket ståhej dessa dagar nu! Efter att ha kommit hem från Göteborg i måndags så kom min kompis Dzenana och hälsade på från tisdag till idag! Vi har haft jätteskoj! ♥ Bland annat så har vi ätit ute 2 gånger på ett helmysigt gatukök med asiatisk mat, spelat med kort, kikat lite på stan (bland annat köpt resväska tills Spanien, weho! ♥) och idag har vi typ bara slöat framför TVn. Det har verkligen känts som en söndag idag, haha! Tack tjejer för dessa helmysiga dagar!

Och gissa om jag var tokglad idag, för en av mina favoritserier Criminal Minds hade säsongstart idag (eller nja, säsongstart är väl inte rätt ord.. säsongsfortsättning snarare, haha!) Lika bra som vanligt! Måste inhandla dessa på DVD, absolut!

För övrigt har min dator gone bananas :( Den tjatar konstant om att det är lite minne kvar även om jag inte har sparat något på den sen innan. Och nu fungerar inte heller ljudkortet verkar det som :( Dock har det strulat förut, så kanske hjälper med en gammal hederlig omstart... wish me luck!

måste nämnas

Av alla stjärnbloggare så äger Blondinbella alla.

Det finns så många unga tjejer och killar som lider av dåligt självförtroende och är osäkra (inklusive jag själv). Det kan vara allt ifrån viktnoja, hår, hy, osv. Blondinbella poängterar i detta inlägget om hur oviktigt detta egentligen är. Det viktigaste är ju trots allt hur vi mår inuti. Det är otroligt svårt att tänka "outside the box" när man själv är lite nojig med saker och ting utseendemässigt, men man får kämpa på och försöka tänka så som Blondinbella förmedlar i sitt inlägg. Tack Blondinbella för visheten! ♥ Många behöver läsa sånt här ofta!

Förövigt hade jag SUPERKUL i Göteborg hos Sofia! ♥ :D Underbart roligt hade vi tillsammans! Vi festade, gick på Liseberg, såg E.M.D live (weho! ♥), hyrde film och umgicks i allmänhet! ♥ Underbart! Längre rapport kommer, men nu måste jag gå och lägga mig. Imorgon kommer Dzenana och hälsar på, jippi yay! :D Sen i helgen drar jag, systrarna Line och Marielle och kära mor till España! Snacka om att jag längtar att få komma till solen ♥

Hepp, tjingeling så länge, och godnatt!

my pink jelly

Hm, jag är väl lite av en usel bloggare.. Haha! Har varit riktigt lat med den igen. Ingen idé att jag lovar att skärpa mig, för känner jag mig själv rätt blir det väl flera sådana här uppehåll. But don't give up on me ;D Jag kommer ju oftast tillbaka igen!

Idag gick syrran Line för att hämta ut lite paket, och titta! Min älskling has arrived!

Så snygg den är! LOVE IT! Tack igen söt-syster för att du hjälpte mig beställa! ♥

Och har även fixat naglarna idag. Blev en rosa färg (det matchade väldigt fint, hehe)

Nu sitter jag här och väntar på att Scary Movie 4 ska börja. Och ska ladda videon för 24, hehe. Får inte missas!