semesterveckan! ♥

Har precis sett klart på The Mentalist och La Liga matchen mellan Barcelona och Racing som jag missade igår eftersom jag inte var hemma. Eftersom jag är ett stort Zlatan-fan sen tidigare och besökt Barcelona nu så har jag minsann fått mig ett nytt favoritlag, hehe! 4-1 till Barca slutade det. Yey! ♥

Men nu dags för en liten reserapport för min härliga Spanien resa! :) Tog galet mycket bilder så det blir bara några stycken postade på bloggen, men ni får en liten inblick iallafall ;)

Bussresan dit tog ca 36 timmar, vansinnigt länge men det gick faktiskt ganska så fort! Vi var framme på söndag eftermiddag och kunde då checka in på våra hotell (lägenhet i vårt fall) som hette Mar Blau Apartments! Det var ett mysigt rum, dock hade vi lite inneboende i form av myror :O Dock befann vi oss inte så mycket på rummet, så jag led inte så mycket av det! :)

Stället vi bodde på heter Calella, känd turistort ca 50 km ifrån Barcelona. Stranden var otroligt fin, dock vågade vi inte riktigt bada för det blåste en väldig massa i Medelhavet den här veckan! Lite bilder:


Här är poolen på hotellet, utsikten från balkongen, en smarrig sangria och en bild på en stoor våg vid stranden!

Vi reste med Ölvemarks Holiday, och dom erbjuder ett flertal utflykter som man får välja mellan. Vi valde en välkomstdrink och liten rundur i Calella, kvällstur i Barcelona samt en utflykt till Tossa de Mar. Resan till Barcelona var för mig resans absoluta höjdpunkt, det är utan tvekan en av de vackraste städer jag har sett!


Vi fick se en skymt av La Sagrada Familia och en föreställning med det underbara vattenspelet. Åh så fint det var! ♥ Sedan åkte vi också upp till en utsiktsplats där man kunde se hela staden in nightvision. Breathtaking!

Sedan på vår sista dag där reste vi till Tossa de Mar. Det skulle egentligen ha varit en båtresa längs Costa Bravas kust, men det blåste för mycket så båten blev inställd :( Så vi åkte bussen hela vägen istället! Det var otroligt fint där, liten mysig stad, mysig strand. Idylliskt! Caféerna låg uppradade bredvid varandra, och det var så otroligt mysigt! ♥



Och såklart blev det ju lite shopping med! ;) Dock inte mycket pga min lite tighta ekonomi just nu! Men det blev lite smått och gott:


6 st olika armband och ett par öronhängen!


Ny sminknecessär, en väska och så köpte jag Naomi Campbells With Kisses Lotion på båten hem! Luktar gudomligt gott!


Och min minnes-souvenir fick bli en supersnygg FC Barcelona bortamatch-tröja med Ibra såklart, hehe! Och ett matchande svettband! Ett stort plus i kanten är att tröjans originalpris var 45 euro, men jag lyckades pruta ner till 30 euro. Weho! :D

En helt underbar resa med underbart sällskap, god mat, härlig shopping, mycket sevärdheter och goda drinkar! :D ♥ Vill gärna åka snart igen, så fort jag har råd!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Åh, det var så härligt i Spanien, jag vill tillbaka till värmen! :(



Hhoho, så coolt med Zlatan tröja! Och det är verkligen inte illa att kunna pruta ner 150 kr! XD

2009-09-23 @ 17:27:36
Postat av: Jaedze

Ohhh vad myyysigt, nu blev jag avundsjuuuuk!! Vill meeeeed!! Jag hoppas du kommer på msn snart så vi kan prataaa...kram!

2009-09-23 @ 19:08:07
URL: http://jaedze.blogg.se/
Postat av: sandra

kul att läsa om resan!

Fina bilder! När jag kommer hem vill jag se alla!



kram

2009-09-24 @ 09:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0