Ajdå...

 Jaha, på torsdag blir man typ.. arbetslös. Fick reda på det igår, att torsdag blir troligen sista dagen för kvällskift och sen är det ajöss :( Så otroligt trist! :( Dock kanske det blir aktuellt med skift i januari igen, så jag behöver kanske inte gå arbetslös så länge iaf :) HOPPAS jag iallafall. Synd att jag förlorar pengarna, men det blir skönt att kunna ha ett slags liv vid sidan av jobbet också. Jag tänkte följa med syrran och simma nu under min arbetslöshet, det blir skoj :D Jag har ju lyckats få punktering på cykeln (min systers cykel dessutom, ajaj!) så nu får jag promenera till och hem ifrån jobbet nu. Det är alltid nyttigt, och bra sätt att komma i form lite mer :) Dock, då blir det ju slut med jobbpromenader på torsdag. Men simningen får ersätta detta istället ;)

Denna kommande arbetslöshet har satt lite press på min ekonomi nu, jag som var sugen på att köpa en ny säng :( Men mamma tipsade mig om att jag faktiskt kan använda mitt IKEA kort, där finns lite slantar att utnyttja! :D

På tal om pengar. Jag spenderade ytterligare 500-600 kr på hud och hår produkter! (innan jag visste att jag skulle bli uppsagd, ska jag påpeka...) Jag införskaffade balsamet av samma märke jag köpte shampoot (John Frieda Sheer Blonde, bra för mina små slingor), hårinpackning av PHC, Cleansing Gel av Lumene och Lumene dagkräm! Så glad att kunna skämma bort mig själv på sistone :) Jag fick också äntligen användning för mina peeling-handskar igen! Köpte en fräsch peeling gel med!

Yummm :D

Jag kan verkligen rekommendera alla dessa produkter :D Mitt hår blev till och med lite fluffigt av shampoot. Och det, gott folk, sker väldigt sällan haha!

Jag gjorde även lite nya slingor för ett par veckor sen! Har ju inte visat, så here goes:
Nya slingor i håret mitt
....jag behöver sola ser jag. Haha! Vintern har knappt startat och jag har redan börjat längta efter sol och solbränna haha! Nej, nu ska jag njuta av mysig snö och gosiga vinterkläder :)

Åh, på tal om absolut ingenting! O n e  T r e e  H i l l !   "Jag ska se ett avsnitt ikväll" tänkte jag när jag la mig ner i min goa soffa efter jobbet. Och vips. 4 avsnitt. GAH! Det går ju bara inte stänga av! Så sjukt bra! Och nu är inte bara Chad Michael Murray ögongodiset, Bryan Greenberg som spelar Jake är ju så söööööööt att det är inte riktigt klokt. Aish. Nu måste jag införskaffa säsong 2 snart alltså!

Jag skulle gärna vilja ha Gossip Girl på DVD också! Jag kikade på Ebay efter sådana där söta hårband som Blair alltid har på sig, jag tycker dom är helt underbara! Har man a bad hair day finns det inget som piffar upp det mer än ett sött hårband! (som om Blair Waldorf någonsin har dåliga hårdagar, pöh!)
Söta hårband Söt hårband

...Och jag kan glatt meddela att Ebay hade en del söta  :D Får se om jag fyndar där framöver. I'll let you know! Hennes stil är så galet snygg. Önskar jag kunde sno hela Gossip Girl garderoben på en gång! Åh, kolla vad jag hittade! Fixa Blairs garderob! L Y C K A !

På tal om garderob. Någon som har en sån här snygg sak i sin??
Var finns liknande?
Den här kjolen är från Pimpinette, och säljs på Bubbleroom.se! Dock är priset (995:-) lite väl mycket i min smak :( Vet någon var man kan få tag i nåt liknande, för ett lite billigare pris?? *desperat* En midjekjol i sidentyg (antingen svart eller grå med lite blåa inslag) Jag behöver den för en julfest som sker framöver!

Men men, nu börjar det dra ihop sig för sängen (vi får väl se hur det går.. *nattuggla*) tjingeling folks! <3

Kommentarer
Postat av: Fia-chan

fiiiiiiiiint ditt hår bliiiiiiiir!!!

oh den rengörningssaken från lumene e bra! den använder jag med!

ska prova nån från shiseido nu jag köpt från ebay med sån dära whitening sak i...^^

kramar

2008-12-03 @ 20:23:18
Postat av: Jaedze

OMG Linda sååå fin blogg, nu vill ha med ha hehe!!



Och såååå fina produkter....det e klart man ska skämma bort sig själv!! Det e redigt!!Förresten var nånstans köpte du shampot som får ditt går fluffigt och vad kostade den och balsamet?? ME NEEDS!!



Förresten tråkigt med det med jobbet...usch sånt e alltid jobbigt, men jag hoppas det blir nåt i januari, det blir det säkert!!!

2008-12-03 @ 22:14:59
Postat av: Dze

oj skickades inte mitt inlägg T_T jag som skrev så långt! ok provar igen!!



MEn OOOHH så underbar blogg...ska läsa sen, vad intresssant.



OMG var köpte du shampot och balsament?? me needs fluffy hair!! me wants to try!!



och lycka till med jobbet, sånt e alltid tråkigt!! men jag tror du får i januari...HWAITING!!

2008-12-03 @ 22:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0