keep the faith!



Nu är samlingen framplockad igen ♥ Funderar på att börja läsa, men vilken ska man börja med? Jag är redan mitt uppe i Silmarillion, men det var så längesen jag läste i den nu. Det är så många karaktärer att hålla reda på, att jag borde nästan börja om från början igen. Eller ska man helt enkelt läsa om hela trilogin igen? ♥ Det vore mysigt!

Idag har jag fikat med Line, Marielle och mamma hemma hos Line! Det var jättemysigt! ♥ :D Sedan återlämnade vi en film vi hyrde igår (The Unborn, huamej sicken otäcking till film!) nu sitter jag mest bara här och slöar. Det blir en slö-dag igen, I like.

Just nu är det lite kaos i KPOP världen, eller snarare DBSK världen. Jag trodde inte att det var så stort som det var men jag hade fel, så jag blev onekligen nervös. Jag har hållit mig borta från Soompi (ett av de största KPOP forumen) i flera månader för att undvika onda rykten, men idag var jag tvungen att gå in och kika. DBSK har stämt sitt bolag SM Entertainment, och vill få bort bolagets exklusivitet på gruppen. Detta så att killarna ska kunna göra saker på egen hand, utvecklas, starta andra företag utanför musiken och liknande. Något som deras nuvarande "slav-kontrakt" sätter stopp för. Jag har alltid tyckt att SM har behandat sina artister illa (jobba dygnet runt, 3-4 timmar sömn per natt och 20% i lön på intäkterna, delat bland alla 5 medlemmar) jag tycker det är omänskligt, och borde vara olagligt. Killarna har ett flertal gånger åkt in på sjukhus av utmattning och av att de inte har haft tid att äta ordentligt. Jag står bakom dom till 100%, jag hoppas att SM inser vad de har gjort och att de ger dom rätt att röra sig utanför SMs gränser (tydligen gick SMs aktier ner med 11% efter detta, det borde få dom att inse att DBSK är deras största inkomstkälla) Så jag vill se en skärpning från SMs sida. Man bör inte få hålla på så. Finns det ingen lag som säger hur mycket en person får jobba innan det blir olagligt, rent ut sagt? Och man kan inte kräva ensamrätt på människor tycker jag. Så jag hoppas att de får igenom sina villkor och att SM behandlar dom bättre hädanefter. Heja DBSK, jag tror på er föralltid! ♥


Kommentarer
Postat av: Line

Trilogin är så bra, blir också sugen på att läsa den igen :D



Hoppas allt ordnar sig för DBSK! ♥

2009-08-03 @ 21:29:31
URL: http://ninichu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0