Bästaste KAT-TUN ♥

Gissa om jag blev glad igår! ♥ Min kära syster Line hade köpt en födelsedagspresent till mig, och inuti paketet låg något som jag velat ha i evigheter men inte haft råd att införskaffa, nämligen KAT-TUNs senaste konsert DVD Queen of Pirates!!


Kolla in de snygga korten!!

Jag tror jag har sagt tack femhundratjugioåtta gånger nu, och det räcker ändå inte haha! ♥ Så idag laddade vi upp med choklad och läsk och kollade på denna underbara DVD! Och, som alltid med KAT-TUN, så överträffade dom sig själva återigen! Dom har verkligen utvecklats från de äldre DVDna, och tillåt mig säga att dessa är sjukt bra också.

För er läsare som inte känner till KAT-TUN: De är ett japanskt pojkband som består av 6 medlemmar, alla med olika talanger och unikheter (är detta ett ord? haha!) Mer info om medlemmarna nedan. De är från japanska talent agencyn Johnnys Entertainment (som majoriteten av de japanska pojkbanden) Jag har varit ett fan sedan våren 2007 ♥ Och kommer föralltid att vara det!

Jag känner att min blogg kan ibland vara lite opersonlig, jag nämner inte så ofta min stora passion, som ju faktiskt är musik, och till allra störst del den asiatiska musiken. Så därför tänkte jag skriva en liten rapport om denna DVD. Kan kanske också vara skoj för er som inte är så insatta, att lära er nåt nytt :)


Ett fullsatt Tokyo Dome! Jag blir fortfarande lite förstummad när jag ser det. Globen kan känna sig som en liten bebis bredvid den här arenan, haha! Den tar ca 55 000 personer och KAT-TUN fyller den dagar i sträck. Heja heja! ♥


Här har vi de kära KAT-TUN medlemmarna! En lite närmare presentation av dom här nedan:


Kazuya Kamenashi - Min favoritmedlem! ♥ Han är ju alltid lika fantastisk på scenen! Utstrålning, sångröst, dansmoves, ja han har ju allt en riktigt entertainer ska ha! Jobbar väldigt hårt (ibland för hårt) för att göra fansen glada, men vi vet ju alla redan hur sjukt bäst han är!



Tanaka Koki - Han är ju så underbart gangsta och badass att han bara blir söt istället, haha! Dock under denna coola image, gömmer sig en känslighet. Han är sjukt bra på att rappa och dansa (gummi-man, typ!) och en av showens höjdpunkter var när han cruisade runt i Tokyo Dome på en motorcykel. ÄGER!



Akanishi Jin - Gruppens starkaste sångröst. Han är grymt bra på att medvetet se ut som om han inte riktigt bryr sig om vad som händer omkring honom, och ändå fängslar han 55 000 personer, och för oss som ser han på DVD så fastnar han direkt i rutan. Han har oftast de bästa solona, Lovejuice är galet bra. Cheers Jin!



Taguchi Junnosuke - Han är gruppens spillevink! Alltid lika glad. Han är superbra på akrobatik och på att dansa, och självklart har han en jättebra sångröst. Får hoppas att han får visa den oftare! Han har också lite ovanligare solon, lite samuraj inspirerade. Det är kul!



Nakamaru Yuuichi - Han är ju också en spillevink! Släpper du iväg denna killen till Koki så kommer det garanterat ske en massa bus, haha! Han är jättebra på att beatboxa, och han är superbra på att dansa (gummi-man han också!) Något som också bör nämnas att han är en mycket bra skådespelare också!



Ueda Tatsuya - En fantastiskt sångröst gömmer sig här! Det är synd att han får så lite delar av låtarna. I den här DVDn fick han sjunga en ballad, något som verkligen visade hans röstomfång. På scenen är han ganska laid-back, men ibland poppar han fram och visar upp ett glatt smile och ett peace-tecken!

Den här konserten hade många höjdpunkter ♥ För att göra det enklare att läsa, så gör jag upp en lista på de saker som verkligen var minnesvärda.

* Kokis motocykelfärd genom Dome. Nåt av det coolaste jag sett på en scen!
* Jin sjöng en del ur min favoritlåt  Bokura no Machi de, ensam, a cappella och utan mikrofon. Supermäktigt! ♥

* Kames intro till sitt solo. Ingen kan se så grym ut samtidigt som man bär ett bar skojiga glasögon och petar sig i näsan, haha!
* Introt med låten TVBOO var helt sjukt bra. Jin ägde det här introt, samtidigt som de andra stod upp och sjöng, satt han ner och rökte en cigarr!
* De stora piratskeppen som producenterna skapat som KAT-TUN åkte runt på i arenan. Hela scenen var jättecoolt konstruerad, det måste ha kostat miljontals kronor. Scenen i sig självt är helt fantastisk. Tänk er Eurovision gånger 10, typ.

Och såklart detta som var en jättehöjdpunkt och megabonus för mig!

Söta Yamashita Tomohisa från NEWS tittade förbi! :D ♥ Han fick till och med åka med på ett av piratskeppen, hehe!

Som en slutsats; DVDn var helt fantastisk. Jag rekommenderar den verkligen! Jag tog en massa screencaps som jag tänkte lägga upp också, men först den här i lite större format:


När jag såg den här scenen kom jag direkt att tänka på lillasyster Marielle! ♥ Hon såg tyvärr inte DVDn tillsammans med oss, men jag lovar dig, du kommer älska den! ;D ♥ Snart får vi alla se den ihop! :D

Och nu, lite fler härliga bilder från konserten. Klicka för större!




Hoppas jag nångång får chansen att se dom live. Det vore helt fantastiskt! ♥





Kommentarer
Postat av: Line

Sån underbar DVD!!! (vi postade våra inlägg med bara två minuters mellanrum! XD)



Och vad fint du gjort med bilderna och introduktion :D Ahhh Koki och Maru tillsammans är farliga grejer! XD;; GE MARU EN OSCAR! Eller nåt <333



Yayyyamapi kikade förbi! :D Tycker det är så roligt att JE killarna besöker varandras konserter ^^v



Hur många Globen får plats i Tokyo Dome? :P XD



Nån gång... NÅN GÅNG ska vi se dem live!! BELIEVE!

2009-07-15 @ 02:54:44
URL: http://ninichu.blogg.se/
Postat av: Ani

KOKI FTW. XD

2009-07-15 @ 10:57:31
URL: http://lilychouchou.blogg.se/
Postat av: Antonia

SKA DU SE DANS SÅ KOLLA BACKGRUNDDANSAREN GENOM HELA JINS SOLO. Som dansar mer än Jin---

Ehum, hej Junno. ♥



Och "TEN-G" är roligaste ever, efter "Eito Renja" xD

2009-07-15 @ 17:16:41
URL: http://gomorrondalarna.blogg.se/
Postat av: Jaedze

Ohh vad fint du gjort och skrivit! Men asså ems live e inte bra i Tokyo Dome, den som spelar där ska va lycklig livet ut....och I believe KAT-TUNs makes it even better...dom e sjukt bra...jag måste se lite av DVDn sen när vi träffas hihi!!!

2009-07-15 @ 17:19:04
URL: http://jaedze.blogg.se/
Postat av: Marielle

DENNA DVD!! Jag vill seeee! __ Why hello there Junnoooooo! My maaaaan! ♥ ♥ ♥ Jag vill med se dem live, det vore helt.. gah, sanslöst! __

2009-07-15 @ 18:59:46
Postat av: Ajumi =3

hello =3

jag tänkte bara fråga om du vet var hon köpte DVD'n.

jag har letat men kan inte hitta den >.<



Uedas solo ägdeeee <3

Ai no hana, han skrev den själv ! så söt ^^

2009-09-28 @ 11:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0