Underbar helg! ♥

Jag är nu tillbaka efter en underbar resa! :D Jag hade så otroligt kul i storstaden, vi hann med en massa roliga saker! Jag tog en massa foton som jag ska lägga upp också, men jag är för trött för att fightas med datorn och lägga upp bilder just nu haha! Helgens höjdpunkter var Skansen, bion, konserten och såklart att få träffa min syster och hennes familj! ♥ Vi hade det så mysigt, vi grillade, hyrde film, drack vin ♥ Underbart mysigt! Gjorde också lite fynd i stan, ska visa kort på detta också imorgon ;)

Jag blev också riktigt stolt över mig själv över vissa saker. Jag lyckades åka från Filmstaden Söder (bion was awesome, såklart :P) till Fryshuset via tunnelbanan alldeles ensam (det är en stor bedrift för en lantis-tös som jag hehe!) men det mest imponerande var nog att jag faktiskt klappade en tarantella (ni vet sån där stor lurvig spindel) på Skansen! Min spindelfobi var tydligen som helt bortblåst när jag bestämde mig för att traska fram till "Klapp och kram-hörnan", och jag kan säga att jag har sällan klappat en mjukare djur! Det var som ett litet gosedjur. Jag klappade en orm också! Jag trodde den skulle vara sträv, men den var också riktigt mjuk. Vad tusan hittade jag modet till allt detta? Haha!

Och nu till helgens allra största höjdpunkt, D'ESPAIRSRAY KONSERTEN! Det var nåt av det grymmaste jag sett!! Jag gick in vid insläppet så jag förväntade mig ingen superbra plats, men jag hamnade ändå skapligt nära! Jag som inte har hört många Despa-låtar kände bara igen ett par stycken, men jag kan ju säga att det gör absolut inget. Killarnas energi på scenen smittar av sig sjukt mycket så man bara står och hoppar och rockar loss som om man inte gjort annat i livet! Jag kan inte beskriva känslan av hur det är att vara på rockkonsert. Man måste uppleva det själv, låta musiken uppfylla kroppen och sinnet (poesi!) och jag blir så otroligt lycklig av det! ♥ När man står där glömmer man bort alla bekymmer i livet, det är en slags frihet. Alla dessa känslor har gjort att jag har insett hur viktig jrocken är för mig, så går tillbaka till den en period nu. Den fandomen känns på nåt sätt inte lika pressande. Den ger mig en helt annan känsla! Gah, kan inte förklara det! Men det är känslan av frihet. Jrock är frihet! ♥ Ska försöka gå på så många jrock-konserter som jag kan nu framöver! Så mycket som ekonomin tillåter. Rock on!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Hohhoho, så duktig du är! För oss lantisar är det en stor grej att hitta så i storstaden!



Tarantula! xD Jag är imponerad, den dom har mest fobi av oss tyckte spindeln Imse var söt! :D



KONSERTEN DSHJSHFJKDHDSppPPPP,,,,!! Jag håller med om ALLT du skrev, känslan man får under en jrockkonsert, den... den är så intensiv att man vet inte vad man ska göra av sig själv! Man hoppar, man rockar, man headbangar, och det är verkligen att frigöra sig själv från ALLT, bara vara fri! Det är helt otroligt vad vissa band kan göra! Och det kan bara jrockarna göra, inga andra <3

2009-07-27 @ 01:43:35
Postat av: Jaedze

Vad fint skrivet! Jag kan inte säga att jag förstår mig, har inte vatt på en sån konsert hihi men du verkade ha det underbart..och det e förståeligt hihi! Man känner sån saknad efter konserter, man vill gå igeeeeen!!!

2009-07-27 @ 12:00:55
Postat av: Line

Tunnelbanan är en konst, hoho! :P



Spindeln var så mjuk o skön! ^^



D'espairsRayyyy! Hoppas, hoppas, hoppas de kommer tillbaka snart!! <333

2009-07-27 @ 12:13:48
URL: http://ninichu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0