Tankar kring CM, bloggens tema...

Criminal Minds var spännande! (för er som slaviskt följde serien på Kanal 5 som jag, no worries! Avsnitten jag ser på är från säsong 1 på Kanal 9. Har inte kommit några nya från säsong 4 ännu!) Avsnittet handlade om en mördare som tog lagen i egna händer. Hans offer bestod utav människor som också var brottslingar men som hade frigivits i rätten, något som han tyckte var fel. Det som jag älskar med Criminal Minds är att det lämnar utrymme att tänka, programmets storyline har ofta en djupare mening. Dagens avsnitt fick mig att fundera kring rättvisa. Är rättvisa något man ska låta ödet eller en högre makt styra? Ligger allt ansvar på rättsystemet? Eller faller bitarna på plats naturligt? Ack, sånt här kan man fundera på i evigheter! Och man lär nog aldrig få ett svar heller. Vad tror ni?

Men nu, till bloggens tema! Det vore riktigt kul att ha någonting i bloggen som man kan ha som en fast punkt, något som håller läsarna intresserade och uppdaterade. Just nu känner jag att den är lite oorganiserad och spretig. Jag har funderat på att publicera en länk till en aktuell nyhet varje dag, och sedan berättar jag mina tankar och åsiker om nyheten. Detta är också ett sätt för mig att hålla mig uppdaterad av vad som händer runtomkring i världen. Självklart ska jag värva detta med mitt ursprungliga bloggande, vad jag gör på dagarna osv. Ska med försöka att posta olika klipp från Youtube oftare. Klipp som jag anser att folk borde se, av olika anledningar. Allt från allvarliga saker till söta saker ♥ Allt detta med start IMORGON. Förutom med Youtube, som jag ska börja med redan idag:



En mjukstart med typ det sötaste som finns på YT. Sömnig liten kattunge! ♥ :D


Kommentarer
Postat av: Line

Ja Criminal Minds är verkligen bra! Bra story i dagens avsnitt, får en verkligen att fundera!



Ohh bra idé till blogg tema! :D

Nawwww sömnig misse! Puss på den! ♥

2009-07-02 @ 00:40:54
URL: http://ninichu.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Tack så mycket! Din blogg var riktigt fin! :) Åh, den är bara för bra! :D

2009-07-02 @ 08:34:32
URL: http://illya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0