Stockholmshelgen!


Den här lille busen har jag träffat i helgen! :D ♥


Jag hade en helt underbar helg i Stockholm! :D Vi hann med en massa roligt, allt ifrån shopping, solande på båten, festa, sightseeing m.m! En superlyckad helg! :D Stockholm i helhet är en jättehärlig stad, den sover aldrig om man jämför med min lilla stad hehe :) Och jag fick äntligen äta ännu mer sushi! (jag tycker de kan öppna en sushi-bar där jag bor också, morr)
 
På torsdagen vilade vi oss mest efter bussturen dit, på fredagen shoppade vi i hela 6 timmar (se mina inköp här nedan!) och på lördagen var det sightseeing och fest! Vi åkte ut till Sandra och Jans båt ute på Bullandö (vi körde igenom de vackra ställena Gustavsberg och Värmdö, här skulle jag gärna bosätta mig i framtiden!) vi var också ute på Lidingö! Vi hade underbart väder hela dagen, och lite färg hade vi också fått i den stekande solen!

Sedan på kvällen var det dags för fest! Vi förfestade och gjorde oss iordning samtidigt som vi såg på Robinson finalen, och sedan runt kl 22:00 - 22:30 begav vi oss till tunnelbanan för att göra stan osäker! Först testade vi en klubb som hette Skeppsbar! Den var supermysig, vi köpte oss varsin drink och satt och pratade lite innan vi bestämde oss för att bege oss till nästa. Den schlagerklubb vi tänkte bege oss till var tyvärr stängd, så det fick bli en annan vid namn Chaplins istället! Men nattens höjdpunkt var definitivt den latinamerikanska klubben La Isla! Jag är ju i allmänhet väldigt svag för latinamerikanska rytmer och reggaeton så jag var som salig haha! En supersöt kille från Chile lärde mig en massa salsa och bachata-moves, och jag höll verkligen mitt löfte att jag skulle dansa tills jag inte kunde stå på benen, för vad mina fötter värkte sen haha! En oförglömlig kväll vill jag lova! ♥ När kl var 3 stängde La Isla så då begav vi oss hemåt!

På söndagen sov vi alla ut, så vi gjorde inte så mycket förutom äta frukost och packa. Kl 14:45 gick bussen hem, och några timmar senare var vi hemma! Tack så mycket Sandra för en underbar helg! :D Den måste vi göra om jättesnart! :D ♥

Nu till mina shoppingbestyr! Jag fokuserade mest på att köpa saker jag kunde ha på festkvällen, så jag höll väl mig inom en ganska rimlig budget!


Efter att ha vimsat runt i otalt många affärer, nöjde jag mig tillslut med den här enkla klänningen ifrån H&M. Helsvart med lite glittervolanger nertill. Matchade med leggings, och skorna här nertill!



Dessa underbara skor införskaffade jag på Zoe. Lagom hög klack (även om mina fötter värkte som bara attan haha!) De ser lite ljusa ut på bilden, men blixten luras lite då de är helsvarta :) Nu har jag äntligen ett par perfekta partyskor i sommar!



Köpte den här väskan på Åhlens, gillar verkligen dessa avlånga modeller. Mer sådana väskor kommer definitivt att införskaffas :)


 
Och så dessa livsnödvändiga saker ;) Behövde verkligen skaffa mig ny foundation och puder så jag traskade in på PUB. Butiksbiträdet var jättehjälpsam och hittade direkt det som passade mig! Från underbara Clinque blev det Superfit makeup oil-free long wear och Clarifying powder makeup. Jag köpte också en puderborste och en foundationborste för ett jämnare resultat. Invigde sminket på festkvällen och jag är supernöjd!! :D


 
Och för att sminket och borstarna precis översteg 1000:- lade hon i alla dessa gratisprover!! Gissa om jag var helt salig när jag tittade i påsen och såg allt detta! :D Nu har jag så jag klarar mig ett tag!

Jag köpte även nya öronhängen och strumpbyxor, men det var jag för lat för att fota haha! Samt såklart JPOP tidningarna som jag visade via mobilen! :) ♥ Tyckte det var riktigt kul att kunna uppdatera via mobilen, ska definitivt fortsätta med att göra det! :)

Tack återigen tjejer för en underbar helg!! :D ♥

Kommentarer
Postat av: Jaedze

Ooohhh ni verkade ha supermyspys! Asså lyckade helger e det bäst som finns, tillsammans med shopping^^



Jättefina grejer du köpte!!

2009-06-01 @ 22:35:56
Postat av: sandra

Tack för att ni kom och förgyllde min helg!

Saknar er redan! kram

2009-06-01 @ 22:46:01
Postat av: Line

Vilken härlig helg! Och du gjorde riktigt fina fynd :D

Stureplan nästa gång... ;)

2009-06-02 @ 17:02:29
URL: http://ninichu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0