Leka soffpotatis

Idag ska jag inte göra nåt annat än leka soffpotatis framför TVn. Hela dagen, baskemej! Det blir jag och Joey, Vänner x2, Criminal Minds och 24. Igår hade jag full sjå med tvätt och annat så det ska bli otroligt härligt att bara få slöa lite. Dock måste jag få iväg ett par viktiga jobbmail, men det går väl på ett kick!

Men innan jag intar soffan och häver en filt över mig ska jag berätta om dagens händelser! Var på stan med min kära mor och två av mina kära systrar och inhandlade lite smått och gott till helgen, exempelvis ett par strumpbyxor (av nån anledning måste man alltid köpa nya strumpbyxor innan man ska ut. Vart tusan tar alla de gamla vägen?) och ett par öronhängen!


Har även samma par i guld, men tänkte silver passar bättre till klänningen jag köpte.
Endast 29:- på H&M!


Har på sistone också suttit och grunnat lite på min framtid. Jag känner för att plugga igen! Men så har vi ju det eviga bekymret med studielån, man känner ju inte riktigt för att adda till flera år på skulden man redan har :( Jag är lite sugen på journalistik. Kanske för att jag har ju alltid tyckt om att skriva. Får se vad dessa tankar leder till!

Kommentarer
Postat av: Tesa

Hej gumman! Hoppas allt är fint med dej! Är tufft i skolan nu så man längtar efter att få lite lov, men förstår dej att du är sugen på att studera vidare. Är mestadels himla skoj att plugga faktiskt :) Och man saknar ju inte något förrän man inte har det längre... Hoppas det löser dej med planerna! Puss!

2009-05-07 @ 18:15:07
Postat av: Line

Visst är det skönt att va soffpotatis! XD



Hmm, anledningen att man köper nya strumpbyxor är, iaf i mitt fall, att de går sönder XD



Journalistik låter spännande! Du får fundera ut hur du ska göra ^^b

2009-05-07 @ 18:25:57
URL: http://ninichu.blogg.se/
Postat av: sofia

journalistik kan nog vara grymt roligt! det har jag velat plugga! jag trodde jag skulle ha lite liknande kurser i malmö när jag läste medie och kommunikation men inte det. XD

2009-05-07 @ 18:30:16
URL: http://shiroisumire.blogg.se/
Postat av: Jaedze

Oh vad fiiina öronhängeeeen!! Oh plguga igen, ja det e ju ett dilemma när det gäller lån! Man vill plugga men inte ta lån gaaah! Varför ska det va så svårt! jag har funderat med på att ta ekonomi kurser...får också se vad framtiden visar...får jag inget jobb till hösten ska jag söka sen i oktober! Man kan ju alltid tacka nej om man ångrar sig elelrhur! Så du kan testa söka det iaf^^

2009-05-07 @ 21:15:14
URL: http://jaedze.blogg.se/
Postat av: sandra

Journalistik är kul - och viktigt!



Det är ju försent att söka till de flesta skolor antar jag, men såg att det fanns en distanskurs till hösten på halvtid på Tollare folkhögskola utanför Stockholm... Kanske jag själv skulle söka med, känns som jag fuskar mig fram som reporter ibland :)

2009-05-12 @ 09:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0